Blog Lijst

Nieuw modem

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active
 

Klaar voor de toekomst

Om de kwaliteit van dienstverlening ook in de toekomst te kunnen garanderen, biedt KPN u een nieuw modem aan. Met dit nieuwe modem bent u voorbereid op toekomstige ontwikkelingen, zoals een hogere internetsnelheid. Op deze pagina vindt u alle informatie en veelgestelde vragen over de modemwissel.

De modemwissel is heel eenvoudig en zonder extra kosten aan te vragen:

  1. Bel 088 478 4784, van maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur
  2. Geef aan dat u belt voor de modemwissel of vul het contact formulier in met als onderwerp modemwissel en uw postcode huisnummer.
  3. Een klantexpert zal met u de situatie doorspreken en een afspraak inplannen voor een modemwissel.

Om de modemwissel makkelijk te laten verlopen, vragen wij u onderstaande bij de hand te houden:

  • Uw laatste Zakelijk Internet Factuur
  • Uw IBAN-nummer

 

Meer informatie


IP-adressen

Wat verandert er exact voor mij?

Uw huidige Zakelijk Internet modem heeft een reeks van 8 vaste IP-adressen. Deze IP-adressen kunnen gebruikt worden voor het opzetten van een netwerk of om extern contact te maken met een server. Doordat uw modem wordt vervangen ontvangt u een nieuwe reeks van IP adressen. De apparaten / servers die contact maken met het netwerk o.b.v. een IP-adres zullen opnieuw ingesteld moeten worden.

Moet ik zelf wat doen?

Wanneer u gebruikt maakt van één IP-adres, bijvoorbeeld voor een WiFi netwerk of de aansluiting van een PIN terminal, dan hoeft u niets te doen. Echter wanneer u daarnaast nog gebruik maakt van meerdere IP-adressen, bijvoorbeeld voor een e-mail of een webserver, dan zult u eenmalig deze instellingen moeten aanpassen na de vervanging van uw modem. 

Hoe weet ik of ik gebruik maak van meerdere IP-adressen?

U kunt dit toetsen door na te gaan hoeveel apparaten u heeft aangesloten op uw huidige modem. Hou hierbij rekening dat alle apparaten (PC, laptop, tablet, printer, etc) in uw pand onder één intern IP adres vallen. Elk ander apparaat dat u buiten uw eigen netwerk wilt benaderen (zoals een e-mail- of webserver, camerasysteem of kassasysteem) maakt gebruik van één IP-adres per apparaat. 

Ik wil mijn instellingen aanpassen, hoe doe ik dat?

Via de configuratiepagina van het modem kunt u de instellingen wijzigen. Een uitgebreide beschrijving kunt u terug vinden in de handleiding van uw router. 

Ik kan mijn instellingen niet zelf aanpassen, wie kan mij hierbij helpen?

Mogelijk heeft u de beschikking over een IT-beheerder of kunt u het bedrijf benaderen dat uw server / apparaat heeft aangesloten. Hebt u geen IT-beheerder of leverancier die u kan helpen? Dan adviseren wij als alternatief een afspraak te maken met het Expert Team *. Wie u ook helpt bij het aanpassen van de instellingen. Vraag hen ook tijdens de installatie van het modem aanwezig te zijn, dan voorkomt u onderbreking van uw diensten. 

* Het Expert Team werkt op basis van no cure, no pay. De kosten van het Expert Team zijn voor uw eigen rekening.


Factuur

Na de upgrade van uw Zakelijk Internet ontvangt u een vernieuwde factuur.

Bekijk een voorbeeld van uw factuur

Wel kan het zijn dat u uw factuur op een ander moment ontvangt. Voor uw huidige abonnement ontvangt u eenmalig een eindfactuur, waarin wij een eventueel te veel betaald bedrag aan u terugbetalen.


Veelgestelde vragen

Moet ik meer gaan betalen?

Nee, het modem wordt u kosteloos aangeboden. Uw abonnementsbedrag en contractstermijn veranderen niet. 

Moet er een monteur langskomen?

Ja, om ervoor te zorgen dat uw modemwissel correct gebeurt, is een monteur noodzakelijk.

Wat doet de monteur?

De monteur installeert gratis 1 modem en 2 pc's met maximaal 15 meter kabellengte. Doorboringen, hak- en breekwerk of het plaatsen van kabelgoten vallen niet onder deze standaard installatiewerkzaamheden. Extra werkzaamheden, zoals het aanleggen van extra bekabeling en het aansluiten van extra pc’s, kunnen wij voor u uitvoeren als meerwerk. Hiervoor brengen wij u extra kosten in rekening.

Merk ik iets van de overstap?

  • Uw vaste IP-adressen veranderen eenmalig. U ontvangt uw nieuwe IP-adressen per e-mail een week voor de installatie.
  • Uw factuur is vernieuwd en u ontvangt deze mogelijk op een ander moment.
  • U ontvangt een nieuwe gebruikersnaam voor toegang tot uw MijnKPN-omgeving. Uw nieuwe gebruikersnaam vindt u in de bevestigingsbrief.
  • Betaalt u op dit moment niet per automatische incasso? De betalingswijze zal direct na de modemwissel veranderen in automatische incasso.

Wat kan ik doen met mijn bestaande modem?

Als u nu een modem in bruikleen hebt, neemt de monteur deze mee. Op het moment dat u nu een eigen modem hebt, dan kunt u deze na de upgrade niet meer voor deze verbinding gebruiken.

Wat betekent dit voor mijn Zakelijk Pinnen of Zakelijk Alarm?

De gevolgen voor uw Zakelijk Pinnen en/of Zakelijk Alarm zijn per situatie verschillend en afhankelijk van hoe en door wie deze dienst is geïnstalleerd. Onze medewerker aan de telefoon neemt stap-voor-stap alles met u door en geeft u advies. 

Wat betekent dit voor mijn apparatuur?

Wanneer u Zakelijk Internet gebruikt voor bijvoorbeeld een e-mail- of webserver, kan het nodig zijn de instellingen van uw apparatuur te wijzigen. Vraag uw IT-beheerder tijdens de installatie aanwezig te zijn om een onderbreking van uw diensten te voorkomen.


Hebt u nog vragen?

Hebt u het antwoord niet gevonden?

Bel dan 088 478 4784 of vul het contact formulier in. Wij zijn van maandag tot en met vrijdag 09.00 - 17.00 uur bereikbaar.